Ekstraordinær generalforsamling

Referat af ekstraordinær generalforsamling den 16. november 2015 i Investeringsforeningen Strategi Invest.

Mandag, den 16. november 2015 kl. 10.00 afholdtes

ekstraordinær generalforsamling

i Investeringsforeningen Strategi Invest på Peberlyk 4, 6200 Aabenraa.

Dagsordenen indeholdt følgende punkter:

1) Afdeling Obligationer ændrer navn til ”Stabil” og investeringsprofilen ændres. Vedtægternes § 6, stk. 1 ændres til:

”Stabil Afdelingen investerer globalt i aktier, obligationer og kollektive investeringsordninger.

Afdelingen:

1. er denomineret i danske kroner

2. kan investere i finansielle instrumenter optaget til handel på markeder, der er godkendt af Finanstilsynet, eller af foreningen vurderes at leve op til Finanstilsynets retningslinjer jf. bilag 1.

3. kan investere over 35 % af sin formue i værdipapirer eller pengemarkedsinstrumenter, udstedt eller garanteret af den danske stat.

4. kan indskyde midler i et kreditinstitut i henhold til bestemmelserne i lov om investeringsforeninger m.v.

5. kan investere i andele i andre foreninger, afdelinger eller investeringsinstitutter.

6. kan inden for sit investeringsområde investere indtil 10 % af sin formue i andre værdipapirer eller pengemarkedsinstrumenter.

7. er udloddende.

8. er bevisudstedende

9. kan anvende afledte finansielle instrumenter på dækket og ikke-dækket basis.

10. opfylder de i aktieavancebeskatningslovens § 22, stk. 2, angivne rammer for investering i fordringer m.v.”

2) I vedtægternes § 6, stk. 2 om afdeling Aktier udgår ”11. kan uanset sit investeringsområde investere i aktier udstedt af Sydinvest Administration A/S.”

3) Bestyrelsen bemyndiges til at foretage sådanne ændringer i foreningens vedtægter, som måtte blive påkrævet af offentlige myndigheder, herunder Finanstilsynet, som betingelse for godkendelse af det vedtagne.

4) Eventuelt.

Forslag 1: Bestyrelsen i Strategi Invest foreslår på opfordring fra foreningens investeringsrådgiver, TimeInvest A/S, at ændre investeringsstrategi for Strategi Invest Obligationer. Det primære formål med at ændre vedtægterne er at udvide investeringsuniverset, så det blandt andet også kommer til at omfatte aktier og valuta. Hermed forbedres mulighederne for at bevare kapitalen og skabe et stabilt afkast i det nuværende lav-rente miljø. Det historisk lave renteniveau udfordrer den fremtidige afkastskabelse fra traditionelle rentebærende aktiver. Hertil kommer øget volatilitet på de finansielle markeder. Afkast-risiko forholdet er derfor blevet væsentlig mindre attraktivt og betydelig mere asymmetrisk, hvilket skaber behov for fokus på absolut afkast og øget diversifikation.

Det fremsatte forslag til vedtægtsændringer blev enstemmigt og endeligt vedtaget af investorerne i den berørte afdeling, Obligationer.

Forslag 2: De foreninger Sydinvest Administration A/S administrerer har solgt deres aktier i Sydinvest Administration A/S og der er derfor ikke længere grund til at have mulighed for at kunne eje aktier i dette selskab.

Det fremsatte forslag til vedtægtsændringer blev enstemmigt og endeligt vedtaget af investorerne i den berørte afdeling, Aktier.

Forslag 3: Forslaget stilles for det tilfælde, at en offentlig myndighed kræver en mindre ændring i vedtægterne for at kunne godkende dem.

Det fremsatte forslag til vedtægtsændringer blev enstemmigt og endeligt vedtaget af investorerne i begge foreningens afdelinger.